Instagram cosmetica branche

Instagram is een super populair platform waarop verschillende content geplaatst kan worden. Hierbij kun je foto’s en video’s plaatsen. Ook kun je gebruikmaken van hashtags om je content in een bepaalde categorie te plaatsen, in dit geval zou het gaan om ‘beauty’ of ‘cosmetica’. Dit platform is dus ook erg geschikt voor de cosmetica. Via Instagram kun je een foto of video maken van bijvoorbeeld een nieuw product of juist een product wat in de actie is. Ook kun je verschillende informatie over een bepaald merk of product op Instagram plaatsen, zodat klanten snel en op een leuke en snelle manier kennis maken met het nieuwe product. Er kunnen ook vragen gesteld worden via de DM, foto of video! Deze vragen kunnen wij, chatkracht, voor het bedrijf beantwoorden! Klanten krijgen op deze manier een snelle reactie.

Waarom Instagram?

Zoals net al aangegeven is Instagram een erg populair social media platform voor allerlei verschillende doelgroepen. Instagram is een platform wat zich de afgelopen jaren omhoog heeft gewerkt. Instagram is een platform waarbij mensen foto’s en video’s kunnen plaatsen die mensen vervolgens kunnen zien, liken en delen. Hoe meer volgers je hebt, hoe meer mensen je foto’s zien en ook naar anderen doorsturen. Dit is de bedoeling voor elk bedrijf natuurlijk! Zo krijgen deze bedrijven een grotere naamsbekendheid.

Wat chatkracht hierin bijdraagt

De rol die chatkracht hierin kan spelen is het verkoopgedrag van mensen stimuleren. Door verschillende foto’s of video’s te plaatsen waarbij mensen gemotiveerd worden om te delen of te liken, zou dit kunnen leiden tot meer verkoop. Het is dus aan de chatspecialisten om ervoor te zorgen dat er een trigger komt die mensen stimuleert. Ook kunnen de chatspecialisten van Chatkracht de berichten beheren die binnen komen. Wij kunnen deze dan beantwoorden hoe het bedrijf het zelf wilt. Dit kan allemaal in overleg gaan hoe je het zelf geregeld wilt hebben. Een extra voordeel hieraan is, dat het bedrijf zelf niet deze werkuren hoeft te maken. Hierdoor ervaart een bedrijf minder stress.